lørdag den 29. december 2012

Kransekage med lakrids




Her til aften skød jeg nytårsforberedelserne igang med at bage kransekagestykker, som skal ledsage champagnen, når klokken slår tolv nytårsaften. Med inspiration fra diverse hjemmesider besluttede jeg mig for at tilføre dem et twist i form af rålakrids pulver fra Johan Bülow. De er dog ikke helt færdige, da jeg mangler at dyppe bunden i hvid chokolade, men det kan vente til mandag. Indtil da klarer kagerne sig fint i fryseren.

Taget i betragtning af, at det var første gang jeg bagte kransekage, må jeg sige, at de blev ret vellykkede. Den salte lakrids passer utrolig godt til den ret søde, traditionelle kransekage. For ja, jeg har prøvesmagt dem..

12 kommentarer:

  1. Uh Trine, hvor lyder det lækkert - jeg skal også bage kransekage, må jeg spørge hvilken opskrift du har brugt???

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, ikke? Jeg har egentlig aldrig været den store fan af kransekage, men de her kunne jeg nu godt finde på at bage igen næste år (;
      Jeg tog udgangspunkt i den fra Arlas hjemmeside. Men vær opmærksom på, at bagetiden nok afhænger lidt af størrelsen på kagerne.. god fornøjelse (:

      Slet
    2. .. Og lakrids/hvid chokolade udgaven er bare fri fantasi. Forestiller mig, at de sikkert også kunne være gode med hvid chokolade og frysetørrede hindbær, hvis man er ude efter den utraditionelle version (:

      Slet
  2. Hvor ser det lækkert ud. Jeg har sjovt nok lige set denne opskrift http://lakrids.nu/recipe/kransekage-med-lakrids/
    måske den kan bruges, Anita? Godt nytår. Kh Nina

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for hjælpen begge to, jeg har forsøgt mig frem, og de er blevet rigtig fine :)

      Slet
  3. Nå ja, den så jeg også godt forleden. Dog tror jeg, at lakridssirup i selve kransekagemassen måske bliver lidt for meget af det gode. Lakridspulveret går fint igennem alene, efter min mening. Men det er jo smag og behag (: Hører gerne fra jer, hvis i prøver den af (:

    SvarSlet
  4. Uhmmmm kransekage med lakridspulver....det lyder altså GODT og også med hvid chokolade. Skulle man mon selv prøve...det frister ja det gør

    SvarSlet
  5. Jeg glemte lige at læse overskriften og så kun billederne. Troede lige at det var kartoffelskiver ;) Men det lyder ellers lækkert!

    SvarSlet
  6. Det lyder lækkert, det må jeg huske næste år. Vi har bagt helt old school kransekage i år.
    Godt nytår

    SvarSlet
  7. Det lyder lækkert, jeg er stor (!) fan af lakrids.

    Og en fin blog du har - du har hermed fået en ny fast læser ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak! Jeg må helt sikkert forsøge mig med noget mere lakrids snart igen.. Kan se, at der er lidt inspiration at finde på din blog (;

      Og skønt med endnu en fast læser - Velkommen til! (:

      Slet

Tak fordi du giver dig tid til at skrive en kommentar - Den vil blive læst og værdsat (: