mandag den 26. november 2012

Hyggelig kreaweekend









Lidt blandede billeder fra en helt igennem skøn weekend. Vi har ingen planer haft, så der har været god tid til  en masse små hyggelige projekter, der normalt ikke er så meget tid til. Jeg har fået foldet fine geometriske kugler (printable hentet her), der nu fungerer som opbevaring til maskingtape. Og så har jeg bagt kringle, en justeret udgave af Meyers klipkrans. Fyldt med remonce og med nødder på toppen - en rigtig mormorkage, der var et stort hit! Sidst men ikke mindst har jeg fået færdiggjort mit første hækleprojekt (ja, grydelapper blev hurtigt for kedeligt..) - Et pandebånd i lækker merinould samlet med neontråd fra House Doctor. Ideen er ikke min egen, men Jeanettes. Jeg har dog ikke helt fulgt hendes opskrift, da det meste blev hæklet i toget. Men resultatet blev rigtig fint synes jeg!

7 kommentarer:

  1. Mmm kringle er godt!! :)
    Rigtig fint pandebånd du har fået lavet.

    Kh

    SvarSlet
  2. Smart med de kugler, kunne være man skulle folde nogen af dem :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, ikke? Det er super simpelt. Jeg har lavet dem ud af almindeligt printerpapir, men man kan nok med fordel klistre det udprintede ark på et stykke karton eller lignende (:

      Slet
  3. Sikke et fint pandebånd - ville ønske jeg kunne hækle...
    Men bage kan jeg, og dén kringle ser da bare for god ud :)

    - og så lige et teknisk spørgsmål; hvordan har du fået den hvide kant/ramme af billederne, det ser virkelig flot ud!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak! Det er ikke længe siden, at jeg har lært at hækle - og jeg er stadig igang med at lære de grundlæggende masker. Og det er ikke slet så svært, som jeg havde troet.. Kan jeg, kan du sikkert også (; Ellers må du nøjes med at teste klipkransen.. Det er i hvert fald ikke sidste gang, jeg skal lave den!

      Mht. rammerne om billederne må jeg melde pas - Jeg kan simpelthen ikke huske det! Har du prøvet at google det? Muligvis var det ud fra et tip fra en anden blogger.. Beklager jeg ikke kan komme det nærmere :(

      Slet
  4. Sikke et flot pandebånd, kan godt li´at der er et touch af neon..
    Kh Anja.

    SvarSlet

Tak fordi du giver dig tid til at skrive en kommentar - Den vil blive læst og værdsat (: